TILL STARTSIDAN?

Happy Birthday


Idag fyller min lilla voffs Smilla 1år..
Hon föddes den 30 juli 2009 hos min bror och hans sambo. Deras tik Troja fick 9 små söta valpar.
Jag har länge velat ha hund, ända sedan vår förra hund blev avlivad den 31 december 2004 pga epilepsi. Men mina föräldrar har hela tiden sagt nej.. och när då Troja fick valpar önskade jag att jag fick en, vi var inne på att vi skulle köpa en, men det gick fort till att alla valparna blev tingade. Så tyvärr blev det ingen liten hund denna gången heller.
Men vi fick passa Troja och hennes dotter Maia, som min bror och hans sambo behöll, ett antal gånger. Men så kom dagen då min brors sambo frågade min pappa om vi ville ha en hund, då var det en av valparna som flyttat till en familj i danmark som skulle flytta tillbaka till Sverige igen, pga att paret skulle skiljas och kunde inte ha hunden kvar. Så dem "lämnade" tillbaka henne.
Jag blev jätteglad och jag, syster och mamma övertalade pappa som var lite tveksam. Så den 12 mars flyttade lilla Smilla hem till oss.
När hon kom till oss tyde hon sig till mig bäst och jag fick sova på extrasäng nere i finrummet i två veckor eftersom hon var skyg för mamma och pappa och följde dem med blicken vart än dem gick. Det tog en vecka innan mamma och pappa ens kunde röra henne..fast det fungerade att ta koppel på henne när jag var i skolan.
Hon älskar att leka och busa..att springa runt i trädgården och jaga en vattenstråle är toppen. Men bäst av allt är nog att leka med mamma Troja och syster Maia när dem kommer på besök.

Hon är en jättesnäll tjej som är väldigt osäker. Skyg för främande människor speciellt män men även kvinnor. Hon älskar barn och andra hundar. Lättlärd och lite rädd för att göra fel. Men trotts detta är hon världens mest underbara hund och jag älskar henne <3

Kommentarer
Postat av: Anna Holmqvist.

<3

2010-07-31 @ 16:57:05
URL: http://takeapicture.blogg.se/
Postat av: FOTOGRAF JENNY VENNBERG

Så fin !

2010-09-15 @ 22:26:42
URL: http://www.jpic.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin